Враження, уподобання, уривки думок, нотатник etc

11 січня 2011

Перетворюємо негативні думки на позитивні переконання

Ми завжди можемо обирати по-іншому сприймати речі. Ви можете зосередитися на тому, що у вашому житті негаразд, або ж на тому, що в ньому гарне. – Маріан Вільямсон
У нас є здатність створювати власну реальність. В більшості випадків ми можемо в ситуації бачити позитив, або ж в тій ж самій ситуації побачити негатив, за власним вибором. Лінза, яку ми використовуємо для сприйняття того, що з нами відбувається, найчастіше налаштовується і фільтрується нашими думками.
Позитивні думки створюють більш позитивні обставини. З іншого ж боку, негативні думки помножують відчуття невдоволення та розчарування. Відтак, у прагненні до щастя надзвичайно важливо змінити негативні думки.
Далі наведені найбільш поширені моделі негативного мислення. Усвідомлення цих моделей (або звичок думати негативно) є суттєвим проривом до формування позитивних переконань.

1. Уникайте мислення “Все-або-нічого”.


Коли ми мислимо в рамках “все-або-нічного”, ми сприймаємо обставини лише як або чорні, або білі, не залишаючи місця нічому іншому. Зайнявши “сіру” зону мислення, можна отримати інше сприйняття ситуації і, можливо, більше вибору і свободи дій.

Щоб наше життя було емоційно врівноваженим, емоції, природно, мають бути збалансованими. Такі слова як завжди, ніколи, неможливо, ідеально, жахливо звужують ваш світ, позбавляючи можливостей для різних інтерпретацій та гнучкості.
Зверніть увагу на “сіру зону” в цих висловлюваннях:
Я можу бути розумною людиною і все одно робити дурниці.
Я можу любити свого чоловіка і все одно іноді на нього гніватися.
В моєму житті є речі, що роблять мене щасливою, а є такі, що створюють зайвий стрес і напруження.
Мої діти мене тішать, а іноді виводять мене із себе.
В цих висловлюваннях найважливіше слово  - сполучник “і” (“а”), який означає наявність балансу, позбавляє крайнощів, а точніше – зміщує їх ближче до середини.

2. Уникайте надмірних узагальнень.


Ось вам приклад надмірного узагальнення : трапляється щось погане, тож ви приречені мучитися решту життя. Надмірні узагальнення можна назвати перебільшеннями. Наприклад, “Ти мене ніколи не слухаєш". Ти завжди мене перебиваєш. Їй завжди здається, що вона права. Всі думають, що я дурень”.
Слова-знаки таких узагальнень – це “ніколи”, “завжди”, “всі”, “постійно”. Надмірне узагальнення – це теж форма негативного мислення. Коли на ваших губах уже майже сформувалася фраза, що містить ці слова і ви раптом усвідомили це, ви вже на шляху до зміни моделей вашого мислення.
Наступний крок – спробуйте сформулювати вашу думку так, щоб в ній не було негативу. Візьмімо, наприклад, надмірно узагальнене висловлювання “Ти мене ніколи не слухаєш”. Можна спробувати так: “Іноді в минулому ти бував дуже уважний і в мене було відчуття, що ти мене чув. Але зараз в мене таке враження, що тобі нецікаво, що  я тобі кажу.” Друге висловлювання більш наближене до правди і менш перебільшене, в результаті чого саме воно здатне наблизити вас до бажаного результату.

3. Ви більше хочете бути щасливим чи правим?


Я можу бути впертою. Іноді моя впертість має негативні наслідки, для мене. Через впертість я можу пропустити можливість вибачитися чи розглянути альтернативну точку зору. Я хотіла мати рацію більше, ніж бути щасливою.
Потреба бути правим культивує більш негативних думок через наше небажання “відпустити ” те, що спричинило проблему. Щоб заспокоїтися і бути щасливим, іноді треба просто приглушити свою потребу бути правим, щось комусь довести, тобто просто “відпустити ситуацію ”.

4. Зміна мисленнєвого “фільтру”


Постійний песимізм може перетворитися на погану звичку, якщо не вживати застережних заходів. Якщо залишити без уваги хронічне негативне мислення, воно може сформувати спосіб нашого сприйняття світу.
Щоб цього не сталося, або якщо так вже сталося, необхідно змінити свій мисленнєвий фільтр так, щоб він частіше просіював позитивні думки. Намагайтеся у кожній обставині побачити щось гарне. Довга черга в магазині – це чудова нагода подзвонити батькам, які за тобою скучили; напружений робочий графік дозволить усвідомити ваш внутрішній потенціал та можливості; світова економічна криза – час для того, щоб впорядкувати свій родинний бюджет і уважніше ставитися до власних витрат.
Прислів’я “Коли Бог підсовує вам лимони, робіть лимонад ” – чудове нагадування про важливість мисленнєвого фільтру та необхідності користуватися ним для того, щоб змінити своє життя.

5. Будьте обережними зі схильністю робити завчасні висновки та приймати поспішні рішення.


Якщо ви потрапляєте в неприємну ситуацію, переведіть дух і спробуйте “зазирнути за куліси” замість того, щоб дивитися на ситуацію із звичайного вам місця глядача в залі. Змініть перспективу.
В моєї сестри є вираз, що стосується її сина: “для повноти картини”. Коли він приходить зі школи додому з двійкою  і починає жалітися на сувору вчительку, вона питає: “А що ти ще забув розказати?” Часто буває, що він не зробив домашнього завдання або забув зошит вдома. Суть в тому, що не все, що нам здається на перший погляд, таким і є насправді. Іноді варто спробувати краще зрозуміти, що ж насправді сталося. У справах більш серйозних, ніж двійка, такий підхід до ситуації допомагає побачити більше, ніж спершу здається. І ця інформація, якої недоставало, є неоціненною, коли ми реагуємо.
Спитавши себе “Який є інший варіант цієї істрії, для повноти картини?”, ми можемо краще відслідкувати свої негативні переживання і не дати їм взяти гору, заглушивши правду. Ясність, якої ми цим досягаємо, надає нам сил для більш виважених та позитивних реакцій.

6. Не кажіть собі “повинен”.


Коли ми говоримо собі «я повинна», ми підсвідомо накладаємо на себе негативні судження про наші дії та поведінку.
Зважте на ці висловлювання:
Я повинна бути кращою матір’ю.
Я маю заробляти більше.
Я повинна бути щасливішою.
Висловлювання, які містять “повинен” (або синоніми) означають, що наш поточний статус недостатньо добрий. Це і є негативне мислення, що заважає нам усвідомити, що є позитивом. Висловлювання, в яких є “повинен” обмежують наші думки і ставлення і перешкоджають нам побачити інші варіанти рішення.
Пам’ятайте, що це питання рівноваги. Я можу бути гарною матір’ю, навіть не будучи ідеальною матір’ю. Ми можемо достатньо забезпечувати наші родини, і при цьому хотіти заробляти більше. Ми можемо бути щасливими тим, що в нас є і водночас продовжувати шукати способів зробити наше життя ще кращим.

7. Памятайте про емоційну аргументацію


Хто дивився “Стар Трек”, пам’ятає Спока, а фани “Теорії великого вибуху” не можуть не пам’ятати Шелдона. Вони схожі в тому, що вони  обидва логічні і раціональні – за будь-який обставин. Хоч ми часто на важку ситуацію реагуємо раціонально, у людей все ж є тенденція непомітно з’їжджати на емоційну аргументацію, коли потрапляємо в дуже неприємну ситуацію.
Прикладом емоційної аргументації може бути подібний хід думок: “Я почуваю сором, отже я погана людина”. Хоча насправді багато дуже добрих, чудових людей почували сором. Сам факт, що ми переживаємо певну неприємну емоцію не означає, що наш характер став гіршим. Це лише означає, що в той момент, в тому невеликому місці ми відчували дещо , що стосувалося нашого відношення до себе. 

8. Старайтесь не сприймати все особисто.


Можете не вірити, але не все в цім світі обертається навколо вас, і не навколо мене теж. Через свій страх  і  невпевненість ми переконані, що те, як люди реагують або те, що вони кажуть стосується нас  і спрямоване на нас особисто. Зовсім ні. Деякі люди просто нечуйні, інші - занадто критичні, а в деяких може бути просто поганий настрій.
Для мене одне з найбільш важких завдань, коли хтось робить негативний коментар про котрийсь із моїх проектів, - це не дозволяти собі “засвоїти” цей коментар. Часто я чую, що я нетямуща і недостатньо ефективна, коли ж насправді недостатньо ефективний саме проект.
Те, що я чую – лише відлуння старої негативної плівки, що грає в моєму мозку. Тоді моїм завданням стає заміна цієї старої плівки новішою, більш позитивною, тією, в якій говориться про те, що я здібна, добра і успішна, незалежно від того, що кажуть інші.

9. Відсуньтесь від збільшуваного скла проблеми.


Існує сприйняття, і існує реальність. негативні думки починають набирати сили, коли ми плутаємо ці два поняття. Закласти фундамент правильного сприйняття можна, намагаючись бачити ситуацію такою як вона є замість того, щоб бачити її такою, якою вона вам “відчувається”. Розглядання проблеми “під збільшуваним склом” лише надає їй додаткової енергії і ще більше ускладнює розв’язання ситуації, яка ніколи не була б такою великою, якби не надлишкова увага до неї.
Якщо ваш 17-річний син, який є непоганим хлопцем, останнім часом прийняв кілька сумнівних рішень, не дозволяйте собі припускати, що він робить непоправну помилку в своєму житті і її неможливо буде виправити. Краще спробуйте налагодити більш тісне і відкрите спілкування з ним, запропонуйте своє розуміння та підтримку, а також і необхідні поради чи настанови. І ви, і ваш син будете здивовані результатами. Сфокусуйте увагу на гарних рисах вашого сина, не дозволяючи власним страхам та роздратуванню переважити.

10. Відзначайте.

Відзначайте все хороше, що з вами трапляється. Не забувайте, не применшуйте їх значення, не відпускайте їх просто так.
Безсумнівно, бувають дні, сповнені перешкод, перепон, а іноді й болю. Бувають навіть такі дні, коли здається, що наше серце спорожніло і в нас немає ні сил, ні бажань необхідних для повноцінного життя. Тож в ті благословенні дні, коли відбувається щось приємне та радісне (неважливо, наскільки важливою чи неважливою є ця приємність та радість), виділіть собі трохи часу просто насолодитися ними, а вони в свою чергу наповнять вас світлою та позитивною енергією для життя.
Подібні речі притягуються. Позитивні думки та переживання створюють собі подібні думки та переживання. Насолоджуйтесь :-)

Джерело: 10 Steps for Transforming Negative Thoughts into Positive Beliefs

© Горобчик , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena