Враження, уподобання, уривки думок, нотатник etc

30 серпня 2012

Чи маю я право, якщо я про нього не знаю?

1585971Це мені лише здається, що правова інформованість більшості українців дуже низька? Чи тільки я не знаю того, що відоме іншим? Я, наприклад, вивчала  "Правознавство" в універі більше десяти років тому, пам'ятаю, що предмет викладався формально, був нудний і що я зараз нічого не пам'ятаю з того, що тоді вивчила.
Хтось може сказати: "Вчи закони" або "Візьми ... кодекс, там написано". Але я не юрист, щоб перечитувати і "вникати" у всі статті закону, поки доберусь до потрібного місця. І ще не факт, що я розберуся в тому, що там сказано.

Про деякі речі, які я маю право робити, я випадково дізнаюся із дописів у Facebook чи в блогах. Для прикладу: Як захиститись від міліцейського свавілля або Любов Поліщук: Експеримент над депутатом
Але я не знаю, наприклад, чи можу повернути придбаний товар в магазин, якщо в мене є чек? І якщо так, яка саме процедура передбачена? Я знаю, що в Каліфорнії спокійнісінько повернула цифровий фотоапарат до магазину, взагалі без пояснень (чому повертаю), але не впевнена, що таке можливо в Борисполі.
Або: що я маю робити, щоб користуватися послугами жіночої консультації в місті, де я не приписана?
Або: чи можу я вимагати якогось звіту про виконання програми від депутата (політичної партії), за якого голосувала? Чи зобовя’зані вони надавати мені цю інформацію?
Або: чи маю я право записати на диктофон розмову із міліціянтом, який зупинив мене на вулиці і щось від мене хоче?
Або ще: якщо мене не задовольняють послуги певного бізенсу, як я можу залишити відгук у їхній книзі скарг? І чи мають ці відгуки якийсь вплив (наприклад, чи їх фіксує якийсь перевіряючий орган)?
Або: якщо я з однодумцями хочемо певних змін в житті громади (припустімо, оновлення і порядку в занедбаному міському парку або ремонту доріг у мікрорайоні), до кого маємо звертатися, із чим (папери? підписи?), на яку бюджетну допомогу можемо розраховувати?
Багато бід в Україні від того, що люди просто не знають, на що мають право, і тому цього не вимагають - це стосується не лише політики, а усіх сфер життя, навіть буденних. Можна доводити, що одна справа - знати, на що маєш право, але з цією владою добитися реально все одно нічого не можливо. Але цій владі навіть легше маніпулювати народом, який юридично "темний".
Дивно, що ніхто досі не створив інтернет-ресурсу (блогу чи сайту), який би у доступній формі пояснював українцям, на що вони мають право. Людською мовою, може, навіть із прикладами. Навіть якщо там буде всього два розділи: "Короткий факт" (право на щось) та "Питання-відповідь". Мені здається, такий ресурс би мав величезну популярність. Якби мала необхідні знання, обов'язково сама б зробила.



0 коммент. :

Дописати коментар

© Горобчик , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena