Враження, уподобання, уривки думок, нотатник etc

24 вересня 2013

Без спойлерів про дивовижну книгу

Прочитала книгу, яка вразила мене найбільше будь-якої іншої, з прочитаних  за останні 10 років. Є книжки, які змушували сильно задуматися, але ця - не лише задуматися про дещо, але й пережити деякі речі, змусила бачити її персонажів уві сні і - як ніяка жодна книга - ідентифікуватися із цими персонажами.
Farseer trilogytawny-man-trilogy-new
Що мене в ній так вразило? В чому її сила (особисто для мене)?

По-перше, цікава історія. Ця книга - з тих, які змушують хотіти знати, що там буде далі на наступній сторінці, і разом з тим - переживати і боятися перегорнути її. Котру читаєш, не помічаючи, як бухкає серце і, іноді, не помічаючи, що вже третя ранку.
По-друге, на відміну від багатьох інших книг фентезійного жанру, принадою котрих є виключно сюжет, у цій серії книг прекрасно виписані персонажі, їх внутрішній світ, сумніви, прагнення. Тут навіть поганці - не абсолютні поганці, бо ми розуміємо їх мотивацію, їх страхи, причини, з яких вони такі негідники. Що не заважає їх ненавидіти. Чи заважає? Саме персонажі книги, як на мене, є найсильнішою стороною книги - те, що авторка так знає людей і так вміє оживити їх с своєму світі. Нехай вони іноді бісять своєю недоумкуватістю (нерозторопністю), але ж так і роблять люди в реальному житті: ведуть себе по-людськи нерозумно, незалежно від наших бажань.
Поволі, непомітно і невідворотно входить в життя читача один із другорядних персонажів, який стає душею книги і якого хочеться мати собі за друга. Якби мене спитали, з ким із вигаданих персонажів всіх часів і народів я б хотіла поспілкуватися - я б назвала цього персонажа: Блазень/Коханий/Бурштин/Лорд Голден
По-третє, світ, створений авторкою - один із найпереконливіших світів, які не існують в реальності. Хто читав "Пісню криги та полум'я", знає, про що я кажу. Про те, що все видається достовірним, здається, що це не вигадка, а просто альтернативна/паралельна реальність, із усіма її інтригами, політикою, географією, національними стереотипами тощо. Подібний (за достовірністю) світ створила і Робін Хобб. Світ на залишках цивілізації елдерлінгів та драконів, світ, в якому страшно жити, але одночасно - хочеться спробувати, хоча б заради того, щоб познайомитися із головними героями. Закінчивши читати 6 томів серії (насправді їх 9), я майже день проплакала. Частково тому, що не такого хотіла закінчення.  А здебільшого - тому, що мене викинули із того світу, в який я повірила, в якому прижилася, в якому б хотіла залишитися ще трохи. Авторка написала ще 4 книги про той світ (на жаль, без улюблених персонажів), але я все ніяк не розпочну читання - відкладаю на потім, як останню в житті коробку цукерок.

Читання цієї серії навіяло спогади про прочитану колись “Ліву руку темряви” Урсули Ле Гуїн, аж ось вирішила перечитати і ту полюблену колись книгу.
Читала російською, тепер збираюсь перечитати англійською.

4 коммент. :

  1. дяка за підказку, хороше фентезі дуже непросто знайти (особисто мені, можливо) останнім часом — тобто останні 10-15 років =)

    на ілюстрації обкладинки лише двох трилогій з доробку хобб, я так зрозумів… і вони між собою пов’язані?

    піду, мабуть, пошукаю, де їх можна взяти англійською =)

    ВідповістиВидалити
  2. На ілюстрації справді обкладинки лише 6 книг - це тому, що саме так я їх спочатку і прочитала: першу трилогію, і останню. Лише потім я взнала, що серія про живі кораблі - це середня трилогія. Я навіть не знала про існування середньої трилогії, а взнала лише тому, що почала розвідувати, які ще книги написала авторка і які з них пов’язані. Середня трилогія віддалена від першої і останньої трилогії і географічно, і відсутністю більшості звичних персонажів. Що вона дає - так це фон, підґрунтя деяких подій, що відбуватимуться в останній трилогії. Цілком можна прочитати 1-2-3 + 7-8-9 книги, нічого не втрачаючи. Вони тісно між собою пов’язані і першу та останню трилогію роз’єднує лише 15 років.
    Правильний порядок (якщо вирішите читати усі книги):
    The Farseer Trilogy
    1. Assassin's Apprentice.
    2. Royal Assassin.
    3. Assassin's Quest.

    The Liveship Traders Trilogy
    1. Ship of Magic.
    2. Mad ship.
    3. Ship of Destiny.

    The Tawny Man
    1. Fool`s Errand.
    2. The Golden Fool.
    3. Fool`s Fate.

    Можете глянути сюди, якщо хочете почитати мовою оригіналу: http://goo.gl/F5QrtA або тут http://goo.gl/JU6gdh

    ВідповістиВидалити
  3. там ще десь четверта трилогія в тому ж всесвіті була, здається… дякую за посилання, негайно і безсовісно скористався =)

    ВідповістиВидалити
  4. зненацька продовжу тему: порекомендую пошукати сагу дренаї девіда ґеммела. нічого не знаю про переклади українською чи російською — читаю французькою, але в оригіналі воно англійською написане.

    ВідповістиВидалити

© Горобчик , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena